17 lutego 2023
Post
Zadowolenie z rozwiązania niewłaściwego problemu jest często spotykane w projektach data science!
Prostym przykładem takiej sytuacji jest zbudowanie modelu przewidywania rezygnacji klientów z usługi zamiast starania o zredukowanie odsetka rezygnacji bezpośrednio, na przykład dobierając do konkretnych klientów i ich sytuacji odpowiednie akcje utrzymaniowe.
Kiedy może się to zdarzyć?
- Niezrozumienie problemu biznesowego i celu biznesowego
- Zbyt duża strata w tłumaczeniu problemu biznesowego na język matematyki
W QuantUp mamy kilka metod, aby uniknąć tego poważnego problemu:
- Zawsze ciężko pracujemy, aby zrozumieć problem biznesowy i cel biznesowy
- Wykorzystujemy do tego nasze wieloletnie doświadczenie
- Nasi analitycy danych nigdy nie pracują sami
- Upewniamy się, że cały zespół projektowy rozumie problem i to, w jaki sposób jak zamierzamy go rozwiązać
.
Przykładowy błąd nie jest aż tak bolesny. Wybrałem go tak, aby był prosty do wyjaśnienia. To raczej bardzo nieoptymalne rozwiązanie, a nie całkowita porażka. Przewidywanie, którzy klienci zrezygnują powinno pomóc zredukować odsetek rezygnacji.